Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

1o Μάθημα - Μαθαίνω για τον Κοροναίο
Καλήμερα. Σήμερα θα σας δείξω  πως θα μπορούσαμε να κάνουμε μάθημα με το παιδί  μας. Καλό θα ήταν  να ακολουθήσουμε τα παρακάτω :
  1. Ετοιμάζουμε ένα  χώρο στο σπίτι π.χ. το τραπέζι της κουζίνας ή τραπέζι σαλονιού ή γραφείο,  μακριά από μωρά. Εξοπλίζουμε την γωνιά με γραφική ύλη , χαρτιά, μαρκαδόρους, πλαστελίνη , ψαλίδι , κόλλες UhU, κόλλες Α4 , περιοδικά κ.τ.λ.
  2. Καθιερώνουμε 1-2 ώρες την ημέρα  π.χ. στις 12 :00 ώρα ή απόγευμα 17:00 κάθε μέρα. Είναι ή ώρα που θα παίξουμε <<σχολείο>>λέμε στο παιδί. Σημείωση το παιχνίδι αυτό στο ταμπλό της τάξης εκεί που είναι το ημερολόγιο , οι ομάδες εργασίες, οι ημέρες τα παιδιά παίζανε πολλές φορές <<σχολείο>>. Το παιδί πρέπει να αποκτήσει ξανά την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία  και να γίνει ρουτίνα.
  3. <<Για  να ανοίξουμε το blog και το viber να δούμε τη έστειλε η Κυρία>> λέμε στο παιδί. 
  4. Αρχικά  θα μπορούσατε να διαβάσετε μια ιστορία , ένα παραμύθι ή να δείτε ένα βίντεο ή τέλος  να δείξετε εικόνα  ή εικόνες πάνω σε ένα θέμα. 
  5. Συζητάω με το παιδί την ιστορία . Τι λέει η ιστορία  , γίνεται μια αναδιήγηση από το παιδί  βλέποντας τις εικόνες, όπως κάναμε και στην Δανειστική Βιβλιοθήκη.( Σε άλλη ανάρτηση θα αναφερθώ στην τεχνική αφήγησης και δημιουργία ιστορίας από εικόνες ή ακόμα πως θα ξαναφτιάξω μόνος μου την ιστορία που μόλις μου διάβασε η μαμά μου.)

Μαθαίνω για τον Κοροναίο

  1.    Διαβάζω τις παρακάτω ιστορίες για τον Κοροναίο. Πατήστε εικόνα
ή

 Πηγή  : Το  Κ.Ε.Σ.Υ Ρεθύμνου στο έγγραφο που έστειλε στα σχολεία  <<Υποστήριξη οικογενειών και μαθητών εξ αποστάσεως λόγω covid- 19 . Περισσότερα  για το Κ.Ε.Σ.Υ.  και κοροναίο σε άλλη ανάρτηση.

Το παραμύθι που ακολουθεί το έστειλε  μητέρα του ολοήμερου στην πρώτη ομαδική συνομιλία  στο viber . Ευχαριστούμε πολύ
Το βρήκα στην παρακάτω σελίδα μαζί με άλλα παραμύθια για τον covid-19.


Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να διαβάσετε την ιστορία


  2.  Αφού διαβάσουμε , συζητήσουμε το παραμύθι  τονίζουμε  ΜΈΝΟΥΜΕ ΣΠΊΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΡΩΣΤΉΣΟΥΜΕ. Μπορούμε να  ζωγραφίσουμε  σε ένα χαρτί  τον ιό ή τι μας άρεσε ή  ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ . Την ζωγραφιά την στέλνουμε στο viber , εκεί θα γίνουν όλες βίντεο ή παζλ ψηφιακό  στο blog για να παίζεται από το σπίτι. Αν δεν έχετε εκυπωτή σε απλό χαρτί ζωγραφίστε , γράψτε όνομα , ημερομηνία και αποστολή.


 3. Μπορούμε να φτιάξουμε αν έχουμε την ιστορία με πλαστελίνη . Συνταγή για σπιτική πλαστελίνη , αλατοζύμη κ.τ.λ.  σε άλλη ανάρτηση.
 4. Τέλος μπορούμε να παίξουμε κρυφτό  μέσα στο σπίτι με αφορμή το βίντεο για τον κοροναίο  (ιδέα της συναδέλφου  Μάρθα Γκατζιανίδου πρόταση στην ομαδική  στο viber)
1.ΚΡΥΦΤΟ-Παίζει με  όλη την  οικογένεια ή με τη μαμά ή με τα αδελφάκια του .
 2 ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι 
.Με ένα σεντόνι ή μια πετσέτα κάνουμε τα κύματα της θάλασσας. Βάζουν μουσική (μπορούμε να τους στείλουμε ένα λινγκ με μουσική εάν θέλουμε,) και κουνώντας το σεντόνι με το ρυθμό της μουσικής  κάνουν τα κύματα της θάλασσας  πότε να είναι ήρεμη πότε άγρια   Κάποια στιγμή μπαίνουμε κάτω από την θάλασσα ή μπαίνουμε από πάνω και κάνουμε τους ναυτικούς ,τα ψάρια, είμαστε σε μια βάρκα και κάνουμε κουπί –κολυμπάμε και ότι άλλο μπορούμε  να φανταστούμε 
το βίντεο είναι από  Περιφέρεια Κρήτης: «Μένουμε σπίτι για τους ανθρώπους που αγαπάμε»


Όλα τα παραπάνω είναι μερικές προτάσεις για να κάνετε κάτι δημιουργικό με το παιδί σας χωρίς να υπάρχει περιορισμός και υποχρέωση τι θα κάνετε , πόσο και πότε. Εμείς είμαστε εδώ για να προτείνουμε και εσείς επιλέξτε ότι σας ενδιαφέρει και ότι θέλετε να κάνετε.



                          Καλό Μάθημα